De Bierstulp is een lokale bierbrouwerij uit Ooij, waar ze met liefde en aandacht bier brouwen dat past bij de streek en het bourgondische leven. Hun eerste biertje? Ooij’s Blond. Fris, toegankelijk en met een eigen karakter — net als het dorp zelf.
Hoe zorg je ervoor dat je als nieuwe brouwerij direct een gezicht krijgt? De Bierstulp zocht een huisstijl die hun verhaal vertelt, een sterke positionering én content waarmee ze hun eerste bier en merk goed konden neerzetten.
Samen met de brouwers doken we in hun verhaal. Waar staan ze voor, wat maakt ze uniek en wat willen ze uitstralen? Daar rolde een positionering uit waarin ambacht, lokaal en gezelligheid centraal staan. Op basis daarvan ontwikkelden we een huisstijl die perfect bij De Bierstulp past: warm, ambachtelijk en met een moderne knipoog. Denk aan aardse kleuren, klassieke maar toch moderne typografie en een logo dat doet denken aan hun thuisbasis: De Rietstulp. De huisstijl voelt ambachtelijk en stoer, maar blijft toegankelijk en uitnodigend.
Vervolgens gingen we aan de slag met content. We maakten sfeervolle foto’s van de brouwerij, het brouwproces en natuurlijk van Ooij’s Blond. Ook schoten we korte video’s voor social media waarin de passie van de brouwers en het verhaal van De Bierstulp centraal staan.
Anouk Peters
FitmetAnouk
We gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën om je website-ervaring te verbeteren. Door akkoord te gaan, stem je in met het verwerken van gegevens. Je kunt je toestemming altijd aanpassen, maar sommige functies van de site kunnen dan beperkt zijn.